Endoskopik Sinüs Ameliyatı

Doç. Dr. Zerrin Boyacı Facebook Sayfası

Endoskopik Sinüs Ameliyatı – Sinüzit Tedavisi

Endoskopik Sinüs Ameliyatı Nedir?

Endoskop kullanarak burnun içerisinden sinüslerin ağzının açılması operasyonuna endoskopik sinüs ameliyatı denmektedir. Böylelikle ciltte herhangi bir kesi olmadan ve ağız içerisinden girilmeden tamamen burun içerisinden operasyon gerçekleştirilmektedir.

Endoskopik Sinüzit Ameliyatları Ne Zaman Gereklidir?

Endoskopik sinüs ameliyatları daha çok kronik sinüzit ve polipozis denilen hastalıklarda kullanılmaktadır. Akut sinüzitlerde ise genellikle medikal tedavi, yani ilaç tedavisi verilip takip edilir. Eğer herhangi bir kronikleşme semptomları saptanırsa ve hastanın da geçmeyen şikayetleri varsa bu operasyon yapılmaktadır.

Sinüzit Ameliyattan Sonra Tekrarlar mı?

İnsanlar sinüzit ameliyatı olduklarında bir daha hiç sinüzit olmayacaklarını sanmaktadırlar. Oysa gerçekte durum farklıdır. Herkes sinüzit olabilir. Kafatası içindeki hava ile dolu boşluklara sinüs adı verilir. Bu boşlukların iltihaplanmasına da sinüzit denmektedir.

Akut sinüzitte bu boşlukların içerisi iltihapla dolmakta ancak verilecek düzenli antibiyotik tedavisi ile iyileşmektedir.

Kronik sinüzitte ise, bu sinüslerin ağzı, bir çeşit tıkaçla kapanır ve iltihap bir türlü dışarıya akamaz. Buna bağlı olarak da hastada sürekli, yüzde dolgunluk hissi, başta bir ağırlık hissi, devamlı akıntı, ağız kokusu gibi şikayetler olmaktadır. Bu belirtiler antibiyotik tedavisine rağmen sık sık tekrarlar ve bu nedenle endoskopik sinüs cerrahisi operasyonu planlanmaktadır.

Ameliyatta bu tıkaçın olduğu ağız kısmı genişletilerek sinüsün havalanması sağlanmaktadır. Bu ameliyatlardan sonra sinüslerin ağzı genişletilip fonksiyonları tekrar kazandırıldığından hasta tekrar akut sinüzit atağı yaşayabilir ancak sinüsün ağzının yeniden tıkanması ihtimali çok daha nadir olduğundan kronikleşme görülmemektedir.

Endoskopik Sinüs Ameliyatı Sonrası Süreç Nasıldır?

Sadece endoskopik sinüs ameliyatı olan kişilerde kendiliğinden eriyen tampon konulmaktadır. Ameliyat sonrası kanama ve enfeksiyon riskleri, ayrıca daha uzun dönemde de burun içerisinde yapışıklıklar riski mevcuttur. Bu nedenle, buna yönelik, yaklaşık 2-3 hafta burun içi pansumanı söz konusudur.