Nazal Valf Ameliyatı - Doç. Dr. Zerrin Boyaci

Doç. Dr. Zerrin Boyacı Facebook Sayfası

Nazal Valf Cerrahisi

Nedir? Nerededir?

Nazal valf burun girişinde önde ve üstte yer alır. Bu bölge havanın burun içine girmesine engel olan en önemli bölgedir. Bu yüzden bu bölgenin açık olması çok önemlidir.

Önemi nedir?

Kişinin burun içinde kemik veya kıkırdak eğriliği, burun Eti büyüklüğü veya başka bir neden olmadan da burun tıkanıklığına sebebi bu bölgenin darlığıdır. Klasik muayene yöntemleri ile gözden kaçabilir bu nedenle özellikle bu bölge akılda tutularak muayene tamamlanmalıdır

Nasıl tanı konur?

Hastanın burun ucu hafifçe yukarı doğru kaldırıp bu esnada yanak kısmı dışarı doğru çekildiğinde bu bölge içeride genişletilmiş olur. Bu manevra esnasında nefes alıp vermesi istenir. Haftanın nefes alıp vermesi düzeliyor ise bu bölgenin darlığı tanısı konabilir. Hatta hastalar burun kanadı açıcı bazı materyalleri burun üzerine yerleştirerek daha iyi nefes aldıklarını söylerler. Özellikle bunu söyleyen hastalarda bu bölgenin cerrahisi ile kalıcı olarak düzeltme uygulanabilir.

Nasıl tedavi edilir?

Bu operasyonda hastanın burun içindeki kıkırdağı dışarıda hazırlanarak dar olan bölgeye burun sırtına doğru yerleştirilir. Bu operasyon sonrası deviasyon ameliyatından farklı olarak burun üzerinde yaklaşık 1 ay süren bir şişlik olur.

Tedavi sonrası süreç nasıldır?

Tedavi sonrası süreç deviasyon operasyonu ile aynıdır. Ancak burada ameliyat sonrası burun üzerinde şişlik olur. Bu nedenle burun üzerine yaklaşık 1 hafta kalacak şekilde bant konur.